با نمک

وبلاگی اجتماعی.علمی.فرهنگی.و سرگرمی

با نمک

وبلاگی اجتماعی.علمی.فرهنگی.و سرگرمی

      

                                اگر عشق بودم آهنگ پرنواز عشق را می نوازیدم

                                  اگر گل بودم شاخه ای از خود تقدیمت می کردم

                       اگر باران بودم آنقدر می باریدم تا غبار تنهایی را از دوشت بردارم

                         ولی افسوس و صد افسوس که نه گلم و نه باران و نه عشق

                                          ولی هر چه هستم دوستت دارم

 

                      

دوست داشتن

 

                             

             بهت نمی گم دوستت دارم ولی قسم می خورم دوستت دارم                                                    

                                                  بهت نمی گم هرچی بخوای بهت می دم چون همه چیزمن تویی

                             

ماه محرم

 

                                    

 

                                                                           

 

                                       فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر برشما گرامی باد

                            امیدوارم که عزاداری همگی شما عزیزان مورد قبول حق تعالی واقع شود

مشاغل قبلی مردان سرشناس

 

              این مردان سرشناس قبلا چه شغلی داشتند؟

 

آدولف هیتلر........................دیکتاتور آلمان.................................نقاش پوستر

آلبرت انیشتن.......................فیزیکدان......................................منشی اداره ثبت 

الویس پریسلی.....................خواننده.........................................راننده کامیون

امیرکبیر............................صدراعظم ناصرالدین شاه.......................آشپز

جرالدفورد .........................رئیس جمهور آمریکا..........................مانکن لباس مردانه

 جوزپه گاریبالدی..................انقلابی ایتالیایی................................ملوان

 جیمی کارتر.......................رئیس جمهور آمریکا.........................بادام کار

 رونالد ریگان.....................رئیس جمهور آمریکا........................هنرپیشه سینما

 شون کانری...................... هنرپیشه سینما................................بنا و راننده کامیون

 گاندی...............................رهبر فقید هند................................وکیل دادگستری

 جرج واشنگتن....................اولین رئیس جمهور آمریکا..................کشاورز

 نادرشاه افشار.....................موسس سلسله افشاریه......................پوستین دوز

 موسولینی.........................دیکتاتور ایتالیا................................روزنامه نویس

 ساموئل مورس...................مخترع آمریکایی.............................نقاش

 جک لندن...........................نویسنده آمریکایی............................کارگر کشتی

آبراهام لینکلن....................رئیس جمهور آمریکا.........................هیزم شکن

 چارلز دیکنز.....................نویسنده انگلیسی..............................منشی

آناتول فرانس....................نویسنده فرانسوی............................کتابفروش

مولیر..............................نویسنده بزرگ فرانسوی..................هنرپیشه

 ویلیام شکسپیر...................نویسنده بزرگ انگلیسی...................هنرپیشه سیار

ناپلئون بناپارت.................امپراطور فرانسه............................افسر توپخانه

کریم خان زند....................موسس سلسله زندیه........................تیر انداز سپاه نادر شاه

ژاندارک......................شخصیت و قهرمان فرانسوی.................چوپان

توماس ادیسون..................مخترع بزرگ آمریکایی....................تلگرافچی

آلفرد نوبل....................... بنیانگذار جایزه نوبل...................... کارگر کارخانه

 والت دیزنی......................مخترع سینمای انیمشن.....................پادوی مغازه

همه ی زندگیم

                                                                      

من می خواستم تو به من عادت نکنی  

                                 من به تو عادت کردم

 می خواستم تو عاشقم نباشی

                                من عاشقت شدم

 می خواستم من برات مثل بقیه باشم

                               تو برام از همه مهم تر شدی

می خواستم بری دنبال زندگیت

                              اما تو همه ی زندگیــــم شدی

 

                                                                                

ضرب المثل ازدواج

 

                    ازدواج در ضرب‌المثل‌های جهان   

      

- زنی سعادتمند است که مطیع " شوهر" باشد. ( ضرب المثل یونانی )       

 در موقع خرید پارچه، حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )    

 اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

 ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )

 با زنی ازدواج کنید که اگر " مرد " بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)

 با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)

 پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. ( فرانکلین )

 ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی ، سه سال جنگ و سی سال تحمل! ( تن )

 قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم ، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم . ( لرد لوچستر)

 ازدواج کنید،  زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. ( سقراط)

 مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. ( کارول بیکر)

 من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . ( آگاتا کریستی)

 هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. ( ضرب المثل اسکاتلندی)

 با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن . ( ضرب المثل آلمانی )